Sunday, March 06, 2011

European Language Label - Patrick

Sunt foarte mandru ca am fost desemnat sa particip la festivitatea de decernare a premiilor European Language Label 2010 din Bucuresti , eveniment organizat de Agentia Nationala pentru Programe Comunitare si Formare Profesionala.
Marturisesc ca acest eveniment mi-a produs o impresie deosebita .
Am avut ocazia sa vad prezentarile a 12 proiecte foarte interesante ale celorlate licee, respectiv scoli generale, cat si posibilitatea de a prezenta proiectul Comenius al Colegiului National “Mihai Eminescu“ intitulat “Imigratia- trecut si prezent ; spre o mai buna integrare ?”
Prezentarea, facuta impreuna cu colega mea de clasa Bianca Juhasz,  a decurs foarte bine.
Desi proiectele au avut obiective si rezultate foarte diferite am fost cu totii uniti prin faptul ca am avut parteneri din tari europene si toate promoveaza metode de succes in studiul limbilor straine.
Am fost foarte incantati de prezenta oaspetilor care au onorat festivitatea : d-na Monica Calota, presedinta ANPCDEFP, dl. Leonard Orban, din partea Presedintiei Romaniai, care ne-a tinut un discurs in deschidere despre importanta invatarii si a altor limbi straine in afara de limba engleza si franceza, si despre importanta interactionarii cu vecinii nostri europeni. Personal ma mandresc cel mai mult cu faptul ca am putut discuta in detaliu cu domnul Augustin Mihalache, reprezentantul MECS, despre diverse teme, atat legate de European Label cat si despre alte proiecte europene (Erasmus, ICL). Un cuvant plin de caldura ne-a adresat si reprezentanta Comisiei Europene, d-na Iulia Deutsch.
Fiind si prima mea vizita la Bucuresti pot sa afirm ca am fost impresionat de arhitectura cladirilor din centru si de Arcul de Triumf, vazute mai ales din autobusul dinspre si inspre aeroport. Ce nu imi era cunoscut la prima vedere imi explica doamna profesoara Mariana Hudrea ( muzee, universitatea, locatiile importante) precum si de d-nele Mirela Ardelean , director adjunct al CN Mihai Eminescu si Ligia Durus, inpsectoarea cu programele europene de la ISJ Maramures.
Un alt lucru care mi-a fost strain a fost aglomeratia din capitala.
Intors in oras strazile mi se par acum foarte goale si traficul, inclusive cel de dimineata, foarte fluid.
Regret faptul ca nu am putut sta mai mult in Bucuresti sa vizitam mai in detaliu orasul, nu doar in trecere. Simt ca am ratat o ocazie in plus de a-mi dezvolta cultura. Insa trebuia sa prindem avionul de intoarcere.
Sunt convins ca voi avea si alte ocazii sa descopar frumusetile capitalei si obiectivele ei turistice in viitor.


Patrick Bohony XII C

No comments: